Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-01, 14:20   #842
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Jag önskar jag visste vad jag höll på med, men jag vet ju inte ens vart jag ska börja leta för att få vettiga svar.
Förra överkroppspasset såg ut så här:

Bänkpress 20kg 8*3, 22,5kg 8*3, 25kg 8*3, 30kg 1*2
Rodd 18,1kg 8*3, 22,7kg 8*3, 27,2kg 8*3
Bicepscurl 5kg 8*3, 6kg 8*3
Mage 18kg 8*3, 22kg 8*3, 27kg 5*3

Jag körde efter planen, men kunde inte låta bli att nosa på 30kg i bänkpressen - långt över allt annat jag testat innan - och vikten studsade upp som om jag fortfarande bara körde på 25kg. Två gånger var jag tvungen att testa, sedan behärskade jag mig och gick vidare till nästa övning.

30kg i bänkpress är kanske inte är så mycket för den som tränat bänk men detta var andra passet sedan hedenhös, och jag vet verkligen inte vad jag håller på med. Första passet körde jag nästan exakt samma, fast då orkade jag inte lika många på 25kg. Den här gången bara for vikterna upp som om de var fulla av helium. Jag hade inte tillstymmelsen av träningsvärk heller, och om ni vet något om mig ritar ni nog kors i taket nu för det händer extremt sällan. Jag får träningsvärk av allt.

Jag fattar ingenting, men hoppas intensivt att dagens benpass blir bra.