Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Vad tycker du om PPL nu efter några veckor?
Jag gillar PPL och är sugen, bara att hade saknat mina antagonist-supersets!
Du tar mig i bänken! Härliga gains! Finns inte en chans jag gör en sexa på 90 kg hehe.
Snart kanske du kommer bänka mer än du böjer? När du gör en bänktia på 90 kg fixar du 115 kg. Ditt böjpers är 120?
|
Jag gillar det riktigt mycket. Att kunna koncentrera mig på just pressar, drag eller ben ena dagen gör att jag kan trycka på ännu bättre och ger mig bättre fokus tror jag. Gillar att jag kommit igång med chins igen. Att jag har rätt kort vila i assistansövningarna gör att jag upplever detta som mycket hårdare träning och jag tycker att jag får ut än mer av det. Bänk, böj och marken ökar precis i linje med vad jag planerat.
Jo du tappar jo antagonist-supersetsen. Men du kan ju superseta en del annat ändå, värt att testa tycker jag
Tack! Haha, jag tror faktiskt inte bänken kommer ta böjen nu. Böjperset är 120, men gjorde ju en tekniksingel på 115 förra veckan skapligt "ovarm". Så jag tror (hoppas iaf) att jag har rätt mycket att hämta i böjen bara jag lär mig tekniken ännu bättre. Det känns bättre nu och känner mig starkare och stabilare i bål, bröstrygg och höfterna så kan hålla emot på ett mycket bättre sätt.
Men snart vill jag ha 200 i marken också. En uppbyggnadsperiod till på 6v, sen ska jag testa vad mitt max ligger på