Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Härligt!
Din pump- uttröttning- kontaktträning var muskeluppbyggande. När du gick över till vanliga/mer styrkeinriktade träningen igen, utvecklade du styrka av nya muskelmassan (från pumpträningen)? 
|
Önskar att det vore så, men tror dock inte att så är fallet!
Citat:
Under pumpträningsperioden körde du ovanligt hög volym? Det är lättare att farma volym genom högreps och lätta vikter.
Köra lätta vikter, höga reps och många sets - hög volym. Sedan övergår en till tyngre vikter med färre reps (inte nödvändigtvis färre sets). Standard och beprövad framgångsrik periodisering.
|
Hög volym var det! Knappt 40 set/musklegrupp i veckan. Förutom armar, på grund av att det är trist/känns onödigt.
Nu blir det mest basövningar, färre set & omvänd pyramid. Något längre vila. Har aldrig litat på den dära skiten med & köra 23 övningar för bröst i olika vinklar, egen arm-dag, PWO & dylikt, nyaste mass-gainer 2000, ripped hardoce fatlossdestroyerextreme. Extremt optirunkande smådetaljer som inte spelar ett skit roll i slutändan etc.
Vet inte ens varför jag skriver det här till dig hihi.. Skönt att skriva det till någon! Tror jag är arg.
Citat:
|
Har du märkt några hypertrofiökningar i spegeln och kroppsmått?
|
Nja, små ökningar isf. Dock så skvallrar måttbandet att jag blivit något bredare runt axlarna.
Har även planer på att börja träna på atletklubb.