Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-23, 20:44   #507
SHH
Jag försöker inte ens

SHHs avatar

Reg.datum: Nov 2016
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Härligt!

Din pump- uttröttning- kontaktträning var muskeluppbyggande. När du gick över till vanliga/mer styrkeinriktade träningen igen, utvecklade du styrka av nya muskelmassan (från pumpträningen)?
Önskar att det vore så, men tror dock inte att så är fallet!

Citat:
Under pumpträningsperioden körde du ovanligt hög volym? Det är lättare att farma volym genom högreps och lätta vikter.

Köra lätta vikter, höga reps och många sets - hög volym. Sedan övergår en till tyngre vikter med färre reps (inte nödvändigtvis färre sets). Standard och beprövad framgångsrik periodisering.
Hög volym var det! Knappt 40 set/musklegrupp i veckan. Förutom armar, på grund av att det är trist/känns onödigt.

Nu blir det mest basövningar, färre set & omvänd pyramid. Något längre vila. Har aldrig litat på den dära skiten med & köra 23 övningar för bröst i olika vinklar, egen arm-dag, PWO & dylikt, nyaste mass-gainer 2000, ripped hardoce fatlossdestroyerextreme. Extremt optirunkande smådetaljer som inte spelar ett skit roll i slutändan etc.
Vet inte ens varför jag skriver det här till dig hihi.. Skönt att skriva det till någon! Tror jag är arg.

Citat:
Har du märkt några hypertrofiökningar i spegeln och kroppsmått?
Nja, små ökningar isf. Dock så skvallrar måttbandet att jag blivit något bredare runt axlarna.

Har även planer på att börja träna på atletklubb.
SHH är inte uppkopplad   Svara med citat