Citat:
Ursprungligen postat av pepplez
Hur progressade du i handstående? Jag är alldeles för feg för att sparka upp utan en vägg, och när jag står mot vägg och försöker stå fritt ramlar jag direkt.
|
Börja med att stå
Mot vägg. Gå närmare och närmare så att du hittar rätt positioner. Stå med ett ben i taget mot väggen, eller skifta dem långsamt, typ som Om du skulle crawla utan händer, fast stående på händerna, så låter du en häl i taget toucha i väggen.
Allt för att hitta balansen!
Mycket handlar om hur du balanserar vilten på över händerna, men det viktigaste är att du står, hittar spänning och ungefärliga positioner, testar att släppa med ett ben i taget etc etc. tills slut så kommer du hitta dem.
Obs! Viktig punkt, öva mycket på själva uppsparkandet. Mot vägg. Det ska vara mjukt, och inte hårt och ryckigt. Sen att du motverkar svanken som ofta framstår som Nybörjare, tänk ”hollow planche” positioner!
Och framförallt. Stå på händer varje dag! Varva 1 minut aktivt arbete mot vägg med 2:30 min huksittande 5-10ggr varje dag så ska du se på grejer! Det gör jag fortfarande dagligen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk