Bakercysta - Behandling?
Hej!
Jag har lite problem med bakercystor i mina knäveck. De har inte stört mig förrän på senare tid då den i vänster knäveck spruckit b.la. Tror att dessa cystor kan vara en orsak till knäsmärta då och då.
Iallafall. Min cysta i vänster knäveck sprack för ~2-3 veckor sedan. Underbenet svullnade upp som fasen, stelheten var brutal (kramp/träningsvärkkänsla i hela underbenet), Minskade efter ett tag och rörligheten kom tillbaka.
I torsdags/fredags så hände något igen, och mitt underben har svullnat upp ytterligare och stelheten/ömheten i knävecket är som när det sprack. Har svårt att komma ner i huksitt / böja knät då det tar emot. Trycker/masserar jag på stället så känner jag, typ, vätska som "spretas" åt alla håll. Vaden är ordentligt spänd och svullen.
Jag antar att en cysta har spruckit igen. Och jag börjar bli lite orolig över detta då det hindrar mig i min vardag.
Är det någon här som har haft problem med baker-cystor och har behandlat dem? Hur? Krävs det kirurgiska ingrepp?
Mvh.
|
Ozziking lyfter och tränar på
/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
|