Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-26, 14:47   #1473
Chorizo
Registered User

Chorizos avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
I böj-bänk-mark-sälrodd kör jag efter procentbaserad programmering. Så alltid långt innan där.
Tränar sällan efter dagsform/RPE för jag svänger inte mycket i styrka dag-till-dag. En viss setserie på en viss procent känns nästan alltid lika tung. En av mina styrketräningsstyrkor tycker jag är programföljning, adherence. Även om jag är omotiverad och skadad brukar jag fullfölja.

Sitter alltid timmarna innan framför datorn och skriver upp passet genom google-kalendarn (så har jag passet på telefonen). Räknar/skriver ut arbetsseten och procentuella uppvärmningsstegar till dem. Overkill men har blivit min pass-uppladdning/pwo! Lite som att planera en cykeltur eller löprunda innan man ska ut, hjälper mycket!

Nu är det nyårslöftes-gymmartider, kommer vara mycket folk. Vi har bara tre skivstänger. Så kommer få anpassa mig mer med spontanövningar, uppvärmningsset (pga stångdelning) och passtempo. Sälrodden kommer bli svår att köra kontinuerligt i januari, tar mycket plats och kör hellre chins om jag behöver trängas.

Gött, låter genomtänkt. Jag tror man gynnas mycket på i längden att tänka och analysera träningen som du gör. Blir roligare också.