Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Tycker att 10 kg viktminskning på en månad är för mycket. Det är bättre att satsa på kanske 2 kg i månaden.
Viktnedgång funkar likadant för killar och tjejer: Det är bara att äta mindre än man gör av med. Att styrketräna och äta mycket protein är bra också, men den biten har du ju redan koll på.
Jag tycker att ditt upplägg låter vettigt, men för att se om du går ner i lagom takt så är det vågen du ska lita på. Stirra dig inte blind på hur mycket du borde äta för att gå ner si och så fort, eller hur mycket pulsklockan eller konditionsmaskinen säger att du förbränner, de där siffrorna är bara uppskattningar.
Tänk också på att vikten svänger mycket dag för dag, oavsett hur man äter och tränar. Så det är hur vikten ändrar sig ur ett längre perspektiv man får ha koll på.
|
Uttryckte mig nog dåligt, menade såklart att jag INTE tror på dessa snabbkurer
Ja det är ju intag och förbrukning som är det avgörande, och kan underlättas med bra mat och goda vanor. Så långt är jag med i matchen. Det jag har svårt för är nog att 500 kcal underskott är sådan liten marginal, tycker det är svårt att räkna på när man aldrig kan få ut exakta siffror att förhålla sig till. En man kan rent generellt äta betydligt mycket mer än jag för att ligga på balans, känns som om han skulle kunna dra ned på 700 kcal/dag för att vara 100% säker att han ligger på 50å kcal i underskott.
Drar jag ner 700 finns inte mycket utrymme kvar för mat.
Vet inte om ni förstår hur jag menar, kan hända att jag komplicerar saken.. Jag vill gärna räkna svart vitt, men tycker att alla siffror är lite luddiga och är svåra att räkna på