Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-29, 14:39   #730
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Riktigt skitpass idag. Som i att jag var riktigt svag. Möjliga förklaringar till svagheten:
- Jag börjar äntligen gå ner i vikt (vägde 74 komma nånting idag).
- Jag sov dåligt inatt (somnade ungefär vid midnatt och vaknade kl 5. Låg sedan vaken tills jag gick upp vid 9).
- Jag tränade direkt efter uppstigning och frukost.
- Psykiska problem, jag börjar må mer och mer dåligt över att jag valt en skitutbildning, och har 2/3 kvar.
- Jag kanske börjar komma upp i så höga vikter att 4 dagars vila inte räcker.
- Löpturen i förrgår kanske tog musten ur min underkropp (sprang 5 km på en halvtimme, brukar annars springa kanske 3 km på samma tid).
- Tomma glykogendepåer.

På plussidan hade jag en jävligt bra skitning i morse. Genomgående stenhårda, släta och lagom stora bajskorvar. Underbara nyheter för mig, som brukar ha kronisk diarré.

Faktum är att jag bajsat ovanligt bra i flera veckor nu. Visserligen har jag haft typ 4 dagar av halvlösa bajskorvar precis (såna där som gör att man måste torka sig i en halvtimme), men innan dess har de varit lika bra som idag många gånger. Jag kan inte direkt komma på vad det är som förbättrat min mage. Jag knarkar kvarg, så det lär inte vara att jag utesluter mjölk. Några av mitt livs finaste bajskorvar lade jag häromdagen efter att ha frossat i sockerkaka, så jag tror inte det är gluten heller.

Den enda förändring jag kan komma på är att jag gökat regelbundet de senaste veckorna, men det ska väl inte påverka...

Här är dagens träning.

Knäböj
0 kg 8 reps
20 kg 20 reps
20 kg 20 reps
20 kg 5 reps
Knäna ville inte sluta krångla, så jag började göra något som jag aldrig annars gör: Stretcha. Mest framsida lår (en av få stretcher jag nästan aldrig får ont i lederna av), men även lite gluteus, baksida lår och till och med insida lår (väldigt kort stund, så jag inte skulle få ont i knäna. Fortsatte stretcha lite mellan uppvärningsseten.
20 kg 20 reps
20 kg 10 reps
20 kg 5 reps med lång paus
20 kg 5 reps med lång paus
20 kg 1 rep med lång paus
40 kg 2 reps, nu kändes knäna bra.
60 kg 1 rep
65 kg 11 reps
65 kg 7 reps
60 kg 6 reps
50 kg 6 reps
40 kg 5 reps
Får alltid ont i ryggen av knäböj numera. Funderar på att gå över till benpress. Men å andra sidan försvinner smärtan mellan passen, så jag kanske bara ska böja på och vara glad.

Marklyft
110 kg 5 reps, omvänt grepp
90 kg 9 reps, överhandsgrepp
90 kg 9 reps, överhandsgrepp
90 kg 10 reps, överhandsgrepp
90 kg 8 reps, överhandsgrepp

Sittande lårcurl
27 kg 10 reps
41 kg 10 reps
68 kg 11 reps - skulle egentligen kört 75 kg, men råkade kolla på förrförra passet istället för förra när jag skulle se hur mycket vikt jag skulle ta...
68 kg 10 reps
68 kg 5 reps
61 kg 10 reps
61 kg 5 reps

Stående vadpress
41 kg 8 reps
41 kg 6 reps
34 kg 8 reps
34 kg 6 reps
27 kg 11 reps

Crunchmaskin
61 kg 8 reps
61 kg 5 reps
54 kg 6 reps
48 kg 6 reps
41 kg 6 reps

Benspark
27 kg 6 reps
20 kg 6 reps
14 kg 8 reps
14 kg 6 reps
0 kg 8 reps

Liggande benlyft
11 reps, körde tills jag fick ont i ländryggen.
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat