Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Hetsäter du? Dagarna du inte kan bli mätt, nöjer du dig för du vet att du ätit alla kalorier, eller fortsätter du äta?
|
Yes, hetsätning förekommer med jämna mellanrum!
Jag försöker nöja mig..men oftast går det inte, så jag äter mestadels tills mättnad - & det skulle nog kännas mer ätstört att låta bli att äta när man känner hunger!
Citat:
|
Skulle du säga du har en ätstörning?
|
Hmm.. till vis del så måste jag ju säga att jag har det. Vill dock inte se (erkänna?) det som en allt för stor en.
Citat:
|
Det med mycket kardio har en stor nackdel. Om du har en riktig vilodag (låg aktivitet), du är van vid ett visst intag från all kardio. Får panik att bara kan äta 2/3 av sitt vanliga intag. Får jag ofta (paniken). Min energibalans på högaktivitetsdagar är ~5000kcal och bara ~3200kcal på chilldagar.
|
Har aldrig tänkt på kardio på detta vis, men du har rätt!
Från det ena till det andra: jag har alltid tyckt att min kropp verkar väldigt anpassningsbar. Har legat på ~4000kcal allt för ofta på slutet i form av kollisar & protein. Det känns som kolhydraterna åker in i glykogendepåerna & proteinet blir värme vid all överätning. Vad jag ville ha sagt med detta har jag i skrivande stund glömt bort..
Tackar!