Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Låter bra, skriv detta i ditt donationskort.
Segt med alla motgångar, antar att du redan testat att sänka vikterna och öva mer på teknik? (Inte säkert att problemet ligger där i och för sig....)
Du kan ju alltid passa på och testa lite pumpträning, såg att du hade skrivit om det i en annan tråd.
Hur långt tid deff är kvar, och vad är planen efteråt?
|
Mja... Ofta kommer smärtan redan i uppvärmningsseten, så det blir ju automatiskt sänkt vikt. Men jag har inte testat att vara mer anal-noga med tekniken i knäböj och marklyft. Det kan vara en idé. Men jag skulle få sänka vikten nå jävulskt då. Om jag tillåter mig själv brytböj kan jag nog göra 5 reps på 90 kg. Men om jag är jättenoga kan jag nog inte ens göra 5 reps på 60 kg.
Det kan även funka att värma upp supernoga innan, men det är så jävla drygt att göra typ 15 uppvärmningsset, som jag har behövt göra för triceps ibland.
Pumpträning är jag nyfiken på. Blir en jäkla omställning bara. Kommer troligtvis få lägga till många fler övningar. Säg att jag kör pump-knäböj, då kanske det bara känns i röven (påhittat exempel), då måste jag hitta en övning för framsida lår, mage, rygg osv också. Till skillnad från SL-träning där hela underkroppen och bålen får träning.