Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-07, 16:55   #4687
Max
Registered User

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av jb13 Visa inlägg
Jag har ett dilemma. Jag har dålig aptit, såpass att det hindrar mig från att nå resultat, så kalorier och protein i dryckform vore fantastiskt. Problemet är att jag, tyvärr, är väldigt kräsen. Inget jag är stolt över, men jag har extremt svårt för bismaken jag känner i alla vassleprotein jag smakat, till den nivå att jag inte kommer att dricka det. Det enda tillskottet jag kunnat dricka och verkligen tyckt om var Star nutritions EAA med smak av orange/citrus (det var som att dricka saft), som inte finns längre.

Som sett ovan är rankingen vassle>eaa>bcaa. Jag kommer inte dricka tillskottet om jag inte tycker att det smakar bra, vilket i princip utesluter vassle med sin tjocka konsistens och bismak, och från vad jag hört har bcaa generellt sett godare smak än eaa (tror jag hade tur med min gamla Star nutrition).

Min fråga är, hur stor skillnad är det mellan bcaa och eaa, effektmässigt, om jag endast behöver få i mig mer protein under dagen? Skall jag leta efter en god eaa eller nöja mig med bcaa?

Tack!
Köp ett provpaket med 10-20 olika smaker av olika märken så borde du hitta något vassle som passar din smak. Sedan kan man ju ifrågasätta varför du tvingar i dig mättande protein om du har svårt att få i dig tillräckligt med energi.
Max är inte uppkopplad   Svara med citat