Ämne: Börsen idag
Visa ett inlägg
Gammal 2016-11-09, 13:30   #10023
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Dags att tanka Securitas efter fallet? Jag tänker inte 100% vikt då men Securitas är ett av de ledande företagen i en intressant bransch som inte är cyklisk och det är en hedge mot terrorism. Dessutom är det en stabil utdelare.

Jag tycker man kan betala lite extra för en aktie som går tvärtemot börsen vid vissa skeenden. Skulle flyktingavtalet mellan EU och Turkiet kollapsa eller en ny väg öppnas in till Europa så kommer Securitas tälja guld med fällkniv samtidigt som Europa kommer kollapsa politiskt och troligen även ekonomiskt. Så det är bra att äga Securitas om man inte litar till 100% på Erdogan eller ISIL.

Jag sålde min Securitas hävstång när Securitas stod på ~136kr så jag missade toppen ganska hårt. Nu finns möjlighet att göra ett nytt försök kanske?

Köp säkerhet annars blir du osäker?
Osedvanligt bra timing... Tjänat 25k+ på Securitas på 22 timmar. Nu iom Trump vann så kan mycket hända som kan gynna Securitas. Jag tänker att G4S och Securitas kommer eventuellt tjäna bra på deportationer, gränskontroll och all oro som kommer därav, samt att lägre företagsskatter gynnar alla. Jag trodde Hillary skulle vinna, köpte minilong secu för att de rasade för hårt på rapporten och som hedge mot terror. Samtidigt så tror jag att viss del av uppgången är tack vare Trumps seger.

-------

Finns det någon som har något tips om man vill gå in i cybersäkerhetsbranschen? Typ någon fond helst eller några svenska företag.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat