Visa ett inlägg
Gammal 2016-10-23, 05:52   #1
Kimpan90
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
Nybörjare som funderar på att börja ta kosttillskott.

Jag är fortfarande en nybörjare. Men jag har varit aktiv i snart 3 månader. Jag tänkte försöka ta det ett steg vidare när jag gått över 3 månader och börjar fundera på att köpa kosttillskott.

Lite info. Jag är vegetarian (Inte för att jag älskar djur, jag ogillar kött helt enkelt, men kan äta det ibland) och håller på med att gå ner i vikt.

Just nu tar jag "Sport kosttillskott" ifrån apoteket som innehåller (Har faktiskt gjort märkbar skillnad!)

Detta har jag funderat på:
1. Protein pulver - Mycket kalorier men hjälper mig nå mitt protein intag bättre.
2.En PWO - Hade föredragit kaffe / energidricka.. men hört mycket gott om PWO och kan vara till stor hjälp för plånboken när jag ska träna efter skolan (Så jag inte köper en 40kr kaffe på vägen hem >.<)
3. Omega 3. - Förklaring behövs ej.
4. BCAA
5. Fatburners. - Inte för att de hjälper mig gå NER i vikt. Utan de ska tydligen dämpa hungern / ge lite mer energi under dagen. Dessutom blir det en extra kick att man tar dyra jävla piller.

Utifrån den research jag gjort själv, ska detta vara det som man bör ta, men inte behöver.

Saker jag funderat på:
1. Vitamin D3
2. Beta-Alanine
3. Magnesium

Mina frågor är:
1. Är det för tidigt att börja fundera på kosttillskott efter 3 månader?
2. Skulle ni rekommendera något mer?
3. Bör jag kanske ta bort något ifrån listan?
4. Övriga råd när det gäller kosttillskott för en nybörjare / vegetarian?

Senast redigerad av Kimpan90 den 2016-10-23 klockan 06:01.
Kimpan90 är inte uppkopplad   Svara med citat