Ämne: Arogéns resa
Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-10, 17:07   #772
arogen
Registered User

arogens avatar

Reg.datum: Jan 2013
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Ah just det. Tror jag blandade ihop dig med någon annan. Men har också för mig jag frågade dig (om du kcalräkna) någon månad sedan.
Jag tycker det är noll jobb i princip och bara avkopplande. Passar väldigt lätt in hur jag äter också; väldigt lite 'maträtter' med namn. Alltså mest kött och grönsaker, frukost- och efterrättsmat. Bara ställa en skål eller ugnsform på vågen och slänga på vad jag ska käka. Skriva in i kostprogram på datorn som räknar ut allt automatiskt. :P

Låter som härligt träningsupplägg!
Jag körde styrketräning varannan dag, böj-bänk-mark varje pass. Skiftade mellan tung böj eller tung mark per pass (alltså aldrig tung böj och tung mark samma pass). Sedan discokomplettering som jag slarvade med; hatar t.ex att träna armar.

Nu sedan mitten av juni, snart 3 månader alltså. Har jag kört PPL fast jag kör ben varje pass. Tränar 2 dagar på raken och vilar 1 (2-1-2-1-2). Så det blir samma frekvens som om man kör PPL 6 dagar i veckan. Varje muskelgrupp 2 eller 3 gånger per vecka, 2.5 gång per vecka kan vi säga.
Denna vecka blev det alltså pushpass måndag, torsdag och söndag (men "bara" 2 pullpass).

Jävlar! 20 chin-ups, nice!
Jag ska satsa på göra kv x10 nu, efter kv 5x5. Jag har gjort x5 med bredare grepp och handflatorna bort från mig.
Hörde i styrkelabbets podcast. "Avsnitt 35: Optimal armträning kräver mer än basövningar!". Att chins med handflatorna mot sig är riktigt bra bicepsträning.

Formen ser bra ut! Fortsätt så! Gillar räfflorna på axlarna

________

Förresten. Vad tror du gjorde mest för kunna böja igen? Dina ljumsk- och höftproblem alltså? Foamrolling? Utebliven stretching/stretchuppehåll?

Foamrolling, rumpövningar (hipthrusters och ryggresningar), sumo-mark, bra uppvärmning inför böjen (många set) och ingen stretching. Det som hjälpt mig mest.
Även att jag böjt 4-5 gånger i veckan, varje pass. Känns som rörligheten 'underhålls' då.
Jag är likadan, jag äter frukost, lunch och middagsmat och kvällsmål. Har ett par luncher och middagar jag varierar mellan. Sen ska jag göra mig lite annat snart som jag är riktigt sugen på, som raggmunk och lasagne.

Okej, låter bra! Men hur gör du med konditionen, du cyklar väl en del?
Jag kanske ska köra chins med handflatorna mot mig på ben/armpassen snart, inte gjort på länge!

Grejen är att jag blivit rörligare i bröstryggen, där var problemet. Jag kör OH Squats med pinne bara (typ 4-5set varje dag), stretchar baksida axlar, bröstmuskler, höfter och ben. Då har det släppt mycket. Nu är jag lite sliten i höfterna igen, men det beror på mycket träning Just nu är det bara nacken som jag ska få ordning på. Men det är på gång tror jag hållningen blir bättre och bättre så det är nog mycket att nacken är ovan också. Foamrollar bara en gång/vecka kanske, inte behövts hittills. Röven får jag med extremt bra i böjen och löpningen nu känner jag.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat