Ämne: Pokémon GO.
Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-10, 01:12   #5
Cooks
Budget Axon

Reg.datum: Nov 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Irrade runt i GBG med polare idag, gick 2.2 mil. Kul koncept no doubt, men ett riktigt helsicke att hålla gym. Är lvl 12 nu tror jag, fann en Hypno @ CP ~650 mitt i stan, han krävde ~20st pokebollar och 3 berries innan han fångades..

Snabba tips:
Uppgradera inte innan evolve
Evolva så lite som möjligt i början, evolva först runt 200 cp minimum om möjligt (jag körde dock allt i början för att fylla pokedexen)
Fånga ALLT, hela tiden. Man kan aldrig ha tillräckligt med candies
Tänk på att man får använda 6st pokemons när man slåss mot gym, så fighterna är sällan omöjliga, kör man samtidigt som en polare slåss man dessutom samtidigt mot samma pokemon
Fordon över ~20km/h leder till att distans för äggkläckning inte räknas
Aktivera strömsparläget så släcks skärmen så fort man lägger ner telefonen i fickan
Investera i en Power Bank om du tänkt köra längre sessioner, vi kunde köra ~2-3h på fullt iPhone 6S-batteri

Får se hur länge jag orkar hålla på, lär bli ett riktigt helsicke i centrala GBG när det släpps officiellt. Det hela är ju duktigt nördigt, men min inre 12åring som spelade Pokemon blå på svartvit gameboy studsar av glädje.

Spelet måste vara igång och skärmen ej låst. Har man tur så kan pokemons ploppa upp hemma också, bor man nära ett poke stop så är chansen stor, jag får en hel del encounters här, kan dock nå ett stop från sovrummet så det är säkerligen anledningen.
Det hela bygger på "Ingress" som Niantic skapade 2012 (?) tror jag. Bor man ute i bushen är det lite trist, oerhört få Stops och än mindre gym, men också mycket färre pokemon encounters, de flockas till populära ställen.
Tack för tipsen! Vad jag förstått så sparas allting automatiskt och på ditt Google konto, är det så? Så när det släpps i Sverige så behöver jag inte börja om och jag behöver inte gå in någonstans och klicka på "Save" efter varje session
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat