Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-07, 12:29   #15
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
När man är ute och går och skall korsa vägen, om inte trafiken gör det omöjligt, så springer jag över vägen eller går raskt när jag försäkrat mig om att detta inte kommer innebära någon risk för mig eller att trafiken behöver stannas upp. Jag ser det varje dag, både som bilist, passagerare och fotgängare att folk går ut som älgar framför bilarna/bussarna så att 1.5-7 ton ekipage måste bromsa för dem.

Lagen borde ändras så att bilisterna endast måste stanna för pensionärer eller folk med barnvagn, övriga kan fanimej se sig för, tajma och springa eller gå raskt. Helt idiotiskt på 95% av landets övergångsställen. Och de 5% där det behövs att fotgängare ska ha företräde kan de lösa det med nåt trafikljus eller en skylt med lämna företräde.

Miljöförstörelse, bilister/busschaufförer som blir på dåligt humör, missuppfattningar i trafiken, slitage av däck, bromsar och psyke är bara början på negativa effekter av denna idiotiska lagen. Detta kommer från en som oftast befinner sig i trafiken som fotgängare, f ö.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat