Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-04, 19:09   #14673
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av therunningman Visa inlägg
Tänker du korsband eller mediala sidoligamentet? Tror jag läst en studie om löpare och problem m mediala sidoligamentet både med och utan trauma. Så det förekommer nog, frågan är hur vanligt det är. Jag gissar att det bör vara en ganska ordentlig instabilitet och eller rörelseinskränkning för att man vid normal löpning ska påfresta så mycket på sidoligamenten att det resulterar i skada.

Kan ju finnas många naturliga anledningar till sidoskillnader. Mår du bra, sover bra och inte har ont av det mm är det förhoppningsvis helt naturligt. Kul att du kunde springa utan känningar!

Annars kan du kolla upp det om du är orolig?
Eftersom jag inte har nån egentlig koll på var ledbanden och korsbanden fäster så vet jag inte vilket jag menar. Det var mer att eftersom det verkade saknas lite vävnad så tänkte jag att nåt som kan tänkas fästa just där uppe på skenbenet var av.

Jag känner mig inte så särskilt orolig. Just nu i alla fall. Ibland har jag tyckt att det känts en aning instabilt, men nästan mer i vänsterknät... ???

Ja, det känns bra även idag, dagen efter löpningen. Ska försöka få in ett eller två kortare kvalitetspass per vecka nu framöver, vilket kanske kan leda till lite hypertrofi på skenbenet ifall det är nåt som behöver växa på sig där...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat