Citat:
Ursprungligen postat av Cooks
Men vadå han har inte tillgång till bilen? Lägger inte KF en utlysning på den så nästa gång den ses så beslagtas den och läggs mot målvaktens skuld? Trodde KF var lite mer seriösa än så, kanske hade fel.
Men en sån här målvakt sätter sig alltså själv i skuld hos KF med flit? Vad får han ut av det? En viss summa $ i svarta cash?
Så om jag skulle ha en riktigt fet bil och ha skulder på några miljoner så tar inte KF min bil om någon annan "har" den?
|
Målvakten har inte tillgång till bilen, den har ju du var du nu bor någonstans. Polisen jobbar inte sida vid sida med KF utmätning gör KF själva. Och ibland med assistans av polis. Dessutom är det den som innehar den blåa lappen för regeringen beviset som är den faktiska ägaren av bilen så polisen skulle få svårighet att försöka plocka en bil som du har lappen tillääven om den står på en annan ägare med skulder.
Det finns en hel del grejer som förhindrar beslagtande helt enkelt därför ganska riskfritt att göra så här,
Pengar tjänar på så viss jag nämnde ovan.
Du kan göra det ja men vad tjänar du på det?
Det går inte att mäta ut något som inte går att få tag på helt enkelt. Och KF har inte dom resurserna för att jaga grejer på så viss.