Mitt matsmältningssystem lossade äntligen. Känns bättre att inte vara så full i skit.
20 miles avklarade. De sista fyra var djävlgt kyliga. Min telefon hävdade 12 grader varmt, vilket måste ha gällt någon gång igårkväll. Typ 4 grader mötte mig i korta löparshortsen istället för trekvartstights.
Mina knän var rätt förbannade på mig. Annars gick det bra. Andningen satt, och inte ens den branta backen har givit mig håll sedan i fredags. Följt rådet i löpartråden att sakta ner och hålla normal andning, och det har gjort underverk.
Övriga funderingar:
Det var ingen som berättade för mig att det finns underhållande nackdelar med att ha en smal midja och bli mer deffad i allmänhet gällande mellangärdet.
Full urinblåsa? Då ser det ut som att jag skaffat barn med vattenflaskan. Jag kan bokstavligt talat se vad som pågår.
Inte bajsat på ett tag? Helt klart inte lika slank som vanligt.
Gasig? Lägger på minst fem centimenter på magen.
Pms? Samma som gasig. Hjälper inte så mycket att maken säger att jag ser temporärt knubbig ut. Han är den enda människan i världen som törs säga så. Sann kärlek, yo.
Ska bli skönt att vila i helgen. Sedan blir jag nog ännu mer pepp på att dra ut på morgonrundan!
Ha de!
|