Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-09, 16:40   #4
Sohlsken
Boldly running where many have run before

Sohlskens avatar

Reg.datum: Feb 2014
Tillägg: min tidszon är GMT-8, alternativt Pacific Time beroende på vilket system man föredrar. Jag är nio timmar efter Sverige.

Känner mig omotiverad. Det blåste utav bara fa i morse så jag har inte sprungit idag. Målet för veckan är 20 miles och i helgen ska vi fira att svärfar fick jobb som rektor. Alltså, jag räknar med att firande betyder god mat. Som fan vill jag då nå mitt distansmål för veckan. Det ska vara fortsatt svalt idag (inte bli varmare än typ 18 grader) så jag kan springa efter skolan.

Övriga tankar:

Fyra veckor till att vara lärarinna i år, sedan är det tentavecka, och sedan har vi ett par lärardagar utan elever. Sedan är det sommarlov.
Mitt första år har varit en otrolig upplevelse och jag har lärt mig så mycket mer än jag förväntat mig.

Jag är så sjukt redo för sommarlov. Jag vet att lärare är trötta mot slutet av året, men jag trodde att det bara hade att göra med stress. För mig är det delvis att året har varit tufft, och större delen av tiden har jag knappt vetat vad jag håller på med, men det är inte alls allt.
Jag älskar verkligen mitt jobb, och jag är mentalt trött av att planera lektioner i mitt huvud större delen av dygnet, att revidera lektioner jag har genomfört, och att planera nästa års upplägg. Vi har en läroplan, men det är upp till var skola hur den ska skötas. Min skola ger lärarna ganska mycket frihet.

Hursomhelst är jag så redo för sommarlov. Jag vill lägga mig i sängen under luftkonditioneringens utblås och bara vara, utan press att behöva göra just någonting.
Jag har redan ärenden att uträtta i sommar, och så tänker jag planera nästa skolår i breda drag. Och så åker jag till Sverige några veckor. Riktigt uppspelt! Första gången på två år som jag träffar släkt och vänner. Mamma och pappa träffade senast jag i juni 2015, syster och bror augusti 2014. Bröllopet.

Även ska jag hålla mig till att springa 20 miles i veckan, så jag lär väl gå upp i ottan varje dag under sommaren. Springa, ta hand om hushållssysslor, ta en tupplur.

Journalen kommer att innehålla mina pass, tankar om USA, tankar om träning, livet i allmänhet, och recept.

Ha de!