Visa ett inlägg
Gammal 2016-05-05, 18:16   #2
Sohlsken
Boldly running where many have run before

Sohlskens avatar

Reg.datum: Feb 2014
16 miles. 12 klara.

Måndag gick käpprätt åt h-vete halvvägs. Sprang på en ny väg, och det visade sig att den var 2 miles nedför. Det var typ 25 grader, och jag hade kunnat tillaga ett urval av kötträtter på asfalten. Hett hett hett.
Första halvan gick bra, men sedan var jag så uttorkad att jag inte kunde springa. Jag joggade kanske 100 meter, sedan fick jag gå.
25 grader i maj bådar inget gott för ett landskap som står i lågor årligen :/

I tisdags sprang jag till skolan och tillbaka istället, och det gick bättre. Nya sportbhn anlände, och vilken skillnad lite stöd kan göra! Kändes så mycket bättre!!! Och så duggregnade det, vilket var rätt guld faktiskt.

Igår hade jag vilodag. Det kändes liksom vettigt.

Idag sprang jag mitt första morgonpass. Jag gillar att springa på morgonen innan kroppen vaknar till och inser vad som pågår. Halvsov de första 2 milesen. Den sista är tuff, en kort, brant backe följd av en lång uppförsbacke som inte är så värst brant, men lång! Kändes dock väldigt bra, det var svalt och skönt. Nya mobilbältet anlände igår, och det var gött att slippa bry mig om mobilen.
Nöjd, och känner mig lugn och tillfredsställd i största allmänhet. Tog drygt 48 minuter. Långsam, yo! Men det gör inget!

Det är inte hållbart att springa på eftermiddagen ändå, så det är värt att gå upp 05:30. Drygt men värt det.