Kom nyss tillbaka från ett träningspass. Jag tränade:
Marklyft, värmde upp med 60 kg, körde sen 10 reps med 90 kg, och slutligen la jag på till 120 kg. Körde 5-6 reps, 3 sets på det och emellan box jumps på 48" vilket jag hoppar utan problem nu. Vill höja till 51" men psyket törs ej ännu.
Körde sedan knäböj, 90 kg med 5-6 reps, och i slutet körde jag även en del pistal squats för att få ut all kraft, hehe.
Därefter körde jag superset med front lever progression och utfall med hantlar. I det här laget orkade inte benen så mycket mer. Därefter avslutade jag magträning med leg-raises och ab-wheel.
Helt mör just nu! Ska laga lite mat. Normalt sätt brukar jag träna på morgonen och då ta EAA + D-glukos innan, men nu körde jag på dagen då jag skulle upp till skolan tidigt. Imorgon ville jag faktiskt köra intervallträning på fotbollsplan men tror nog inte det är så bra idé med tanke på hur hårt jag tränat benen idag, hehe.
Jag brukar även egentligen köra helkroppspass men jag tränade överkropp igår med axelpress, bänkpress, chins och grejer, så därför jag körde underkropp idag.
|