för några månader sen fick jag en böter av Stockholm parkering när jag stod på en avgifts parkering och hade betalt avgiften. böter var på grund av att det enligt dom var en reserverad plats jag hade ställt mig på, jag har stått på samma plats hundratals gånger och skyltningen visar mycket tydligt att det är en avgiftsparkering.
jag ringer först Stockholms parkering och får veta att överklagan måste göras per mail eller brev och att jag inte ska skicka med några bilder utan att dom själva utreder ärendet. personen jag pratar med börjar också svamla om att det kan vara en avgiftsbelagd parkering som är reserverad(?) något som för mig låter väldigt konstigt.
efter ca 3veckor får jag hem ett brev där det står att min överklagan är avslagen och att det enligt deras register rör sig om en reserverad plats.
jag överklagar då igen, dels för att det är en avgiftsparkering och i andra hand för att skyltningen är väldigt missvisande om det rör sig om en reserverad plats, jag har också under tiden sett två andra bilar få böter på samma plats för att dom inte betalat avgiften.
nu har det gått två månader sen jag överklagade andra gången och jag har fortfarande inte fått något svar, nån påminnelse om betalning av böter har inte heller kommit. jag tycker deras agerande är under all kritik och vill använda det till att smälla dom på fingrarna, hur går jag vidare med det här?
|