Visa ett inlägg
Gammal 2016-01-09, 11:03   #16509
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft Visa inlägg
Du är min idol
Fin film med, bättre år för år. Tyckte att snutten med hög fem med guiden var bäst, snygg tajmning
haha, du är för go... men ja precis, den scenen blev riktigt bra utan att jag visste om det, men solljuset, vinkel osv gjorde att det blev kanon.

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jag är oxå grymt imponerad av filmen. Nästan lika mycket som av själva resan

Är så grymt svårt att få filmat/fotograferat den speciella känslan och intrycken man får i dessa miljöer men det gjorde du bra med tanke på utrustningen.
Jag filmade och fotade massor, så det blev mer att välja mellan när jag kom hem. Möjligen att jag hade velat få film på mig själv när jag mådde som sämst under toppturen, men i de stunderna är det svårt att tänka på just kameran.... jag tänkte mer på om jag skulle riskera att dö om jag fortsatte och på hur lungödem egentligen fungerade, om det gick snabbt att nå kritiskt stadie osv. Det var inte riktigt läge att fota/filma då.

Tror det går att få till ett grymt mycket bättre material om man är två som har varsin kamera osv.

Sedan är det alltid så svårt att veta hur mycket/litet man ska ta med, att summera sex dygn är apsvårt. Jag gjorde en turbovariant på det sista dygnet för att filmen inte skulle bli 30 min lång och för att jag kände att det var viktigare att fokusera på vägen till toppen och toppen, än vägen ner från berget.

Hoppas som sagt den lyckas förmedla lite av vad jag fick uppleva för det var fanemig det häftigaste jag sett och gjort hittills.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat