Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-08, 14:18   #401
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nej, vithet och svenskhet har inte nödvändigtvis med varandra att göra, men sannolikt har de det. Det är ett simpelt matematiskt faktum att de flesta svenskfödda är vita. Det är därför rimligt att gissa att någon är från ett annat land om denne inte är vit.
Det här är faktiskt ett exempel på en logiskt oriktigt slutledning eller en falsk slutledning. Om den första feta meningen stämmer och du vet att en person är svensk så skulle det vara rimligt att anta att denna är vit baserat på det.

Det finns mej veterligen ingen statistik på hudfärg i Sverige men procentandelen utlandsfödda plus svenskfödda med minst en utlandsfödd förälder var för några år sedan strax över 20 %. Vilket jag tycker är en helt absurd sammanslagning. Oavsett så ger det inte nåt att basera en ursprungsmärkning av Ajasoro på.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Att kritisera dina magmuskler kan å andra sidan handla om ett djupt ointresse för din person. Det är ju bara en kommentar om din kropp.
Detta kan jag hålla med om. Jag tycker egentligen inte man behöver vara intresserad av någons personlighet för att läsa eller kommentera någons journal. Eller så är man bara intresserad av personligheten men struntar i hennes träning. Jag tycker inte något av detta är fel. Men det kan ju ta olika uttryck som är olika bra(dåliga)...

Om man har kritik på magmusklerna kan man till exempel säga:
1. Ställ dig framför ett tåg, du är fet och förtjänar att dö.
2. Du är fet, ge upp, du kommer aldrig lyckas med det du vill göra.
3. Bra jobbat, nu måste du göra x och y övning varje dag och deffa mycket långsamt och målmedvetet för att få fram mer definition på dina magmuskler.
4. Dina magrutor är ju jättebra, tycker du ska vara nöjd, det är jag.

De är olika bra och det är inte helt uppenbart vad svaret ska vara i alla situationer men man kan helt klart visa intresse för ONT saker på olika smakfulla sätt.

Senast redigerad av Gerdler den 2015-12-08 klockan 14:20.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat