Visa ett inlägg
Gammal 2015-12-06, 11:14   #34
robiiiinnnn
Registered User

robiiiinnnns avatar

Reg.datum: Jun 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Har varit sugen på att testa rullande över/under men det har aldrig blivit av riktigt. PPL är bra, brukar prova lite olika men det brukar oftast bli att jag återgår till PPL av någon sort. Däremot kräver det ju ganska många träningsdagar för bäst effekt enligt mig så ibland har man inte tid helt enkelt.

Upplevde du att du var tvungen att träna lugnare med rullande över/under än PPL?
Krävs fler träningsdagar absolut om du rullar ett PPL schema som blir på 5-6 dagar i veckan (6 för mig). Samtidigt blir det mer gynnande för muskeltillväxten att utöka frekvensen för för varje muskelgrupp, iallafall i mitt fall. Dock blir ju passen kortare när man har har en dag för press, en dag för drag och en dag för ben där man utgår från max 1-2 basövningar. Sedan behöver man inte ha särskilt mycket övningar, max 6 skulle jag säga. Passen görs lätt på 50 minuter så tidskrävande är det inte alls .

Till din fråga, jag rullade över/under på 5 dagar i veckan precis som jag rullar min 3 split på 6 dagar. Ingen skillnad, utan samma princip här att köra lättare pass och tyngre pass. Kroppen kommer inte orka och slita ut sig när man framförallt kör mark/böj tungt 2 gånger i veckan. Det viktigaste verktyget att hantera i ett mer frekventare program enligt mig är failure. Att försöka undvika failure på tunga basövningar (1 rep ifrån) Hade jag gått till failure hela tiden hade jag aldrig fått den återhämtning jag behövt och mitt CNS hade kraschat något
robiiiinnnn är inte uppkopplad   Svara med citat