Visa ett inlägg
Gammal 2015-10-15, 08:37   #15
trane77
Registered User

Reg.datum: Feb 2009
sent svar jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Isseman Visa inlägg
Keto-dieter "bränner mer fett" för att du äter mer fett och då lär sig kroppen använda det bättre som bränsle. Man går ned i vikt av kaloriunderskott oavsett makrofördelning, resten är bara en smaksak
Citat:
Ursprungligen postat av Aliaas Visa inlägg
eller bara ligga på underskott.
Det är inte så jag har fattat det, hjärnan och några andra organ behöver glukos för att jobba men när den inte får tillräckligt med glukos så tvingas kroppen producera ketoner vilket levern gör från kroppsfett eftersom hjärnan inte kan bryta ner fettsyror. Fettet i ketosdieter är viktigt för att om du bara äter protein så kan man drabbas av kaninsvält/proteinförgiftning.
Visst, ni har rätt i att man går ner i vikt genom att ligga på underskott var väl nån forskare som gick ner i vikt som bara åt godis.
Jag har dock ingen som helst utbildning i ämnet utan får förlita mig på bättre vetande på internet. Lchf har funkat bra för mig, men jag har ju sockermissbruksproblem också och har vart fet stora delar av mitt liv. Trött på viktpendlandet.
Tredje veckan nu på steak and eggs diet och är sjukt överraskad över hur bra resultat den gett så här långt. Är som sagt helt outbildad i ämnet så jag förlitar mig på flera internet sidor + vince gironda. och ja, jag vet att mycket av det han sa var broscience
trane77 är inte uppkopplad   Svara med citat