Citat:
Ursprungligen postat av *Flash*
Hon anser att hon har ett val.
Jag har redan varit i kontakt med akassan, jag ska höra av mig igen men det som sades då var att dom behövde intyget.
Jag kan tillägga att jag inte har varit där och jobbat sedan sista april, var sjukskriven i 2 veckor och tog sedan ut all semester tills själva lönebidraget och det gick ut.
Något jag och hon inte är överens om för övrigt, att det gick ut men samtidigt är det också så att hon inte skulle vilja ha kvar mig och betala ut lön utan bidrag ändå och arbetsförmedlingen/min handläggare har inte förnyat pga hur min fd chef har betett sig.
|
En arbetsgivare MÅSTE skriva arbetsgivarintyg. Bara slå upp lagparagrafen i ansiktet på henne. Annars skulle ju vilken arbetsgivare som helst kunna vara jävlig och neka någon a-kassa genom att inte välja att skriva arbetsgivarintyg. Säg till henne att arbetsgivarintyg bara är hur mycket du arbetat så du ska få a-kassa sen googlar du bara fram informationen att en arbetsgivare är SKYLDIG att ge det och mailar skiten till henne. Hon kanske är en superidiot och förväxlar det med referensbrev eller något.