Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-22, 08:02   #3
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Foodcracker Visa inlägg
Om så är fallet: Skulle ni rekommendera att jag gör bäst i att försöka komma in i Uppsala, vilket har marginellt högre intagningspoäng, plus att jag då även måste läsa in matte C och engelska B innan dess, eller ska jag satsa lägre på tex Linköping/Umeå ?
Det finns ingen anledning att inte söka till den utbildning man helst vill ha bara för att den är svårare att komma in på. Man kan ju söka flera utbildningar parallellt så kommer man inte in på förstahandsvalet så kan man komma in på andrahandsvalet. Dessutom så har du inte gjort högskoleprovet ännu, så du vet ju inte hur dina chanser ser ut.

Ska du läsa systemvetenskap så är Matte C och Engelska B bra att ha oavsett var du väljer att studera. Dessutom misstänker jag att det är ett bra sätt att förbereda sig inför högskoleprovet. Både matematik och engelska ingår i provet, dessutom så tvingas du komma i kontakt med kursliteratur säkerligen innehåller nya ord och besvärliga resonemang, vilket gynnar din läsning. Det är i alla fall min uppfattning, har aldrig skrivit högskoleprovet.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat