Visa ett inlägg
Gammal 2015-07-07, 12:58   #12335
therunningman
Registered User

Reg.datum: Apr 2014
Citat:
Ursprungligen postat av PerLedin Visa inlägg
Får eventuellt börja jogga i början av augusti, så nu börjar man ju direkt fundera på att hinna springa nåt lopp, ändå, senare i höst, nåt som jag mer eller mindre räknat bort. Hade romantiserat ihop en tanke om att jag för första gången skulle kört en längre period med mest lugn distans, rent utav till nästa vår. Men vette fan, kul att springa snabbt ju.

Blev iaf inhandlat hoj, och det är ta mig tusan skoj, men svårt att ha vettig puls. Körde intervaller på spinningcykel och kom sällan långt över 160, löpintervaller kan jag komma upp i 185+.
Trisst. Spring Göteborg Maraton eller halv maraton i Oktober.. ligger perfekt i tiden för alla som är sena med träningen.. kanske inte så nära dig men man kan ju inte få allt

Sen jag slutade med triathlon har jag samma problem med cyklingen. Får inte upp pulsen när jag trampar, har nog generellt för lite benmuskler nuförtiden och är nästan helt otränad i andra benmuskler som är viktiga för cykling men inte för löpningen. Men å andra sidan har man byxor som passar i midjan. Kämpa på så löser det sig nog med pulsen.
therunningman är inte uppkopplad   Svara med citat