Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-14, 00:31   #6
Depzon
Registered User

Reg.datum: Jan 2005
Ja det är biceps som efter skadan känns mest påverkad, men kan inte avgöra om det är båda övre fästena eller bara ena som är påverkade. Men just när det hände, så kändes det som att det var axeln, och det var ju också i en axelövning. När jag sänkte stången i militärpressen så tror jag den hamnade för långt ut från kroppen, det var nog med stången typ i ögonhöjd som det hände. Har inte testat göra bicepscurls ännu under kontrollerade former, men lyfter jag något tungt föremål där biceps engageras så gör det måttligt ont men främst en känsla av att biceps fått sig en törn och inte vill vara med om nåt tungt arbete. Jag kan spänna biceps allt vad jag orkar utan att det gör ont. Inte minsta smärta i vila och inte smärta vid palpation någonstans.

Angående bilden så torde det engagerade området åtminstone vara medialt om caput humeri-strecket.

Kan muskelfästen/senor för axlarna råka slinta och dra med sig nåt bicepsfäste "i fallet"? Förstår inget av hur sånt funkar. Men om nåt sitter där det inte ska sitta borde det väl göra ont i vila?

Det är rehabmottagning i primärvården.