Visa ett inlägg
Gammal 2015-05-19, 20:54   #1379
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Bara för att du kör 531 betyder det inte att du kommer bli stark. Om du envisas med att köra samma pass 10 gånger i rad så händer inte mycket alls.

Pepplez sa nyss att du överanalyserar allt så lägger du upp ett schema som är typ "@3 FFL - 23 joker 6-x2 tisdag kl 19:00". Tankoovich är grym och vi är många som ser upp till honom, kolla hans fysik. Han har legat på väldigt stort överskott väldigt länge. Är han fet?

Morgonvikt förresten?
Nej då misstolkar ni det. Jag tänkte börja följa 5-3-1 BBB mer noggrant och då ser ett typsikt schema ut ungefär så. 5*5 på 80-85% av WTM är en variant av BBB och Joker sets & FSL/SSL är tillägg för mer volym på baslyften. Inget komplicerat eller överanalyserat, ville bara visa upp schemat, men det kanske inte var så uppskattat eller bara dumt tillfälle :/ Blir så exalterad när jag får enligt mig bra idéer.

Nä han är ej fet, men han är även hockeyspelare! Men han är helt klart en anledning till att inte mesa med käket!

Hann inte väga mig imorse, försov mig Men i måndags stod vikten på 65.7 trots ett kaloriöverskott på minst 500 om dagen sen en jag snackade med snubben m.fl . Ska köra veckan ut för att se om vikten kommer röra sig, annars blir det bara att käka mer.

Citat:
Ursprungligen postat av koncept Visa inlägg
Tycker programmet ser bra ut.

5x5 på 85% efter 5/3/1 i dagens huvudlyft kan dock bli väldigt tungt, speciellt om du kört Joker sets och andra häftiga saker på det första lyftet.
Kör inte alltför mycket Joker set. Om jag förstått det rätt så är det maxtest? I så fall så bör du vänta med det till i slutet av träningsperioden för att utvärdera hur mycket starkare du blivit, kanske var 6-8 vecka.

Man kan visst det köra samma vikt och reps flera pass i rad. Om man gjort mer i ett annat lyft samma pass så har man blivit starkare. Jag tolkar det som att Ozzi har ökat i marken alla passen men valt att köra 5x5 på 70kg i böjen. Inga konstigheter med det. Alla lyft behöver inte gå spikrakt upp hela tiden.
Det är 80-85% av Wendler training max! inte mitt tränings max! Så det är inte allt för tungt. Men jag får så klar justera det om det blir dåligt.

Nja, njo, inte direkt tror jag. Det är väl mer för att få lyfta lite tyngre och kolla om man slår fler personbästan. Man ökar då t.ex. 5 eller 10 % mer än AMRAP settet. Men nej så klart, det blir ju när man känner att man har mer krut.

Ja, det finns inte lika mycket styrka kvar som vanligt efter tunga marklyft, sen justerar jag böjvikten efter dagsform i detta pass. Men oftast håller jag mig på femmor runt 70kg.

Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Lol såg nyss 5x5 på 102.5, fan vad bra jobbat missade dem delen helt
Hehe thanks! Bättre än sist!!
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2015-05-19 klockan 20:56.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat