Citat:
Ursprungligen postat av Blaine
Utan att ha varit i Japan så kan jag säkert säga att jag skulle tycka om landet och dess kultur och tankesätt. Det klingar bara rätt liksom. En resa dit är given någon gång i framtiden, men jag är lite "intimidated"; jag vill ju inte bli besviken, och jag vill se till att stöta på rätt sevärdhet när jag är väl där.
|
Jag tror att det är svårt att misslyckas. Eftersom landet i sig är så fundamentalt annorlunda så kan man förundras över det mesta. Bara att planlöst traska runt i Tokyo är en upplevelse. Däremot är nog mitt största tips att inte vara för feg. Första vändan var vi lite för fega och ville faktiskt veta vad vi gav oss in på (sökte efter ställen med engelsk meny och liknande). Denna vända nöjde vi oss med en bild på en flaska öl och en prislapp, och kört ungefär samma stil på föda och saker vi gjort. Vi har ätit bra mycket intressantare mat och vi har gjort roligare saker denna vända. Däremot så har vi ofta hamnat på något afterworkhak där det är femtio japaner och vi. Även om man marginellt kunnat göra sin beställning förstådd så är det fortfarande roligare än att gå in på ett random ställe i Hiroshima med femton jänkare. Det finns ingen brist på amerikaner och vi hade för vana att undvika alla ställen dit alla andra gick.
Eftersom tripadvisor inte används speciellt flitigt i Japan kikade vi en hel del på Bento för mat och dryck:
http://www.bento.com/