Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-19, 17:50   #5
waspen123
Registered User

Reg.datum: May 2013
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Ja, det är inga större problem. Bara välja mer energirika livsmedel om man vill hålla volymen på portionen nere. Men jag förstår inte varför någon som väger över 100kg vill svälta sig på under 2000 kcal om dagen?
Det började i somras med att jag gick till en dietist, helt inne på att skita i allt hon säger. Sen får jag ett papper med en "mealplan" på 1800kalorier (cirka) och körde på det i en vecka och insåg hur dum man varit tidigare. Efter det gick jag ner 3-5kg/månad och har sedan jag gick ner till 105 legat i princip still. Men ja, kommer nog börja äta lite mer när jag börjar gymma dock vilket jag har planerat att göra. Samt i sommar när jag cyklar flera timmar/dag (BMX/MTB).

Har dock aldrig känt mig som jag svält mig, möjligen första veckan. Nu blir jag ju mätt som fan på 200g kyckling och 1dl ris med lite broccoli och en hårdmacka på sidan av.

Och det där med energirikare livsmedel tänkte jag på, typ såser osv brukar ju ha rätt bra med kalorier. Men då är ju frågan om man kommer upp i antalet proteiner.

Citat:
Ursprungligen postat av abstract Visa inlägg
Brukar inte kyckling ligga på ca 20g p / 100g, 2kg kyckling blir således 400g p. Ett kilo är förmodligen lite lättare att få i sig, brukar vara min middag någon gång emellanåt när tiden för mer kreativa kreationer uteblir.
Jo 1kg kyckling menade jag Men mer än typ 300g kyckling åt gången så känns det ju som man ska explodera tror jag krympt min magsäck rätt ordentligt haha! 1kg/kyckling per dag blir ju också då alltså en påse per dag, brukar köra på icas/de billigare och de blir ju ändå ca 69~kr/påse om det inte är extrapris.

Senast redigerad av waspen123 den 2015-04-19 klockan 17:53.
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat