Visa ett inlägg
Gammal 2015-04-13, 12:34   #23695
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Thebe Visa inlägg
Jo, minst 100k har jag räknat med, minst.
Det bökiga som jag ser det är att det inte är någon dusch där nu och med alla tillstånd osv. Jag har jobbat som snickare/plattsättare i 4år innan jag började studera. Jobbade mest med ROT-snickeri, dvs renovering av kök och badrum med mera. Jobbet kan jag göra själv (förutom el o vvs). Men jag har tänkt anlita en firma just för att få intyget från en firma. Arbetet före har jag tänkt göra själv såklart. Men det drar fort iväg i pengar, även fast jag kan få köpa material väldigt billigt genom kontakter, men det är arbetskostnaderna som gör att priset stiger.

Hur tror du smartaste sättet att komma så billigt undan som möjligt med en firma? Försöka ta en mellanstor firma som har plattsättare/vvs/el i samma företag? Eller leta upp lite mindre firmor och försöka pussla ihop det med de olika yrkesgrupperna? Tanken är att göra renoveringen under sommaren. Att jag ska ha det som mitt sommarjobb då jag kommer renovera övriga lägenheten själv (kök, golv osv).

Ska skicka ett mail till hyresvärden och höra vad dom säger ang ritningar. Vill veta så det ens är möjligt att få in en duschjävel där.

Tack!
Mvh
Jag hade letat en mindre firma med kontakter, berätta om vad du kan, säga att du kan fotodokumentera vad du gör, så kommer dom in och gör minsta nödvändiga och signerar sedan papperet på arbetet.

Leta efter fiffel och båg AB i princip och kolla vilka som går med på en sådan ful lösning.

Eller ring runt i din förra arbetskrets
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat