Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-16, 13:17   #8
Mrlight
Registered User

Reg.datum: Feb 2015
Citat:
Ursprungligen postat av VoDaresVins Visa inlägg
Började med en böjställning med dipshandtag på baksidan som jag använde när jag tränade i lägenhet.
Byggde ett rack (i trä) när vi flyttat till eget hus. Gamla böjstället återanvändes och blev till vikthållare och dipsstänger till nya racket.

Har gjort ett försök på en hiss för latsdrag, tricepspress och sittande rodd men behöver modifieras. Trissorna jag använder har för liten diameter (ca 4cm) vilket gör att vajern bromsar för mycket. Trodde jag skulle skulle lösa problemet med att använda ett fint rep istället (8mm, hållbart till 200kg), men samma problem där så det är själva trissorna som måste bytas.

Nästa på to-do listan är en träningsbänk. Har egentligen materialet redan för en planbänk, men inte bestämt mig om jag ska satsa på att bygga en justerbar bänk istället. Problemet med en ställbar bänk är materialet jag har att återanvända dit skulle göra det till en rätt tung pjäs. Plana bänken skulle göras av trä med krommade metallben.

Räknar man på vad jag investerat totalt hittils, inte återanvänt, så landar jag på kanske 200€.
Jävligt coolt, inga bilder på dina produktion
Mrlight är inte uppkopplad   Svara med citat