Ämne: Bruten fot?
Visa ett inlägg
Gammal 2015-02-04, 16:44   #4
toomas
Registered User

Reg.datum: Dec 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet Visa inlägg
Uppsök vården!
Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Baserat på min erfarenhet av 3 frakturer inom kampsport, varav en jag väntade för länge med att uppsöka vård för:

Den där foten är bruten. Men om du går dit nu kommer dom bara säga "så länge du har kvar rörligheten och kan belasta så hade vi inte gjort något ändå." Och om dom skulle göra något nu så hade dom varit tvungna att bryta foten igen för att lägga allt rätt med skruvar och grejer, vilket man inte vill göra om det redan läkt hyfsat korrekt.

Disclaimer: Jag är inte någon läkare och har ingen utbildning.
Hmm jag funderade på att gå direkt när det hände men avfärdade det med att det bara var en stukning som går bort efter ett tag. Men som sagt 7 veckor senare så har jag fortfarande problem med rörelse och belastning av foten.

Just nu ser foten inte lika illa ut som på bilden men den är fortfarande svullen och lite blåfärgad.

Jag skulle helst vilja få foten röntgad för att se om det är en fraktur och om/hur den läkt. Men som du säger så känns det som att det inte kommer att tas på allvar. Samtidigt så hindrar det ju min träning och jag känner att något inte står helt rätt till när det "klickar" till när jag belastar foten.
toomas är inte uppkopplad   Svara med citat