Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-22, 21:10   #1
brunsåsen
Registered User

Reg.datum: Oct 2014
Hungrig på bulk - wat ta do?

Nu är det såhär va. Jag bulkar men blir för fasiken inte mätt.
Är en herre på 64 kg och 172 cm över havet. Styrketränar 3/4 gånger i veckan och har ett fysiskt aktivt arbete.
Basalförbrukningen ligger på blyga 1606 kcal och försöker landa runt 2800 kcal för en hälsosam viktuppgång. Ingen grisbulk här inte.
Problemet är att jag måste äta tråkig byggarmat och ständigt hålla koll på intaget för att inte spåra total. Låt mig presentera en typisk frukost:

150 g havregryn
3 dl mellanmjölk
250 g lättkeso
2 st kalkonpålägg
100 g äggvita
2 st ägg
≈ 1070 kcal

Där är mer än en tredjedel av dagsintaget sänkt och jag fantiserar redan om min torra kyckling till lunch.
Jag hade lätt hoppat frukosten och delat upp intaget på lunch/middag om nu inte jobbet krävde viss fysisk ansträngning, så det går inte nu.
Vad fan gör man? Varannan bulkare här inne stoltserar med sina jäkla högrevsburgare och säckar med ris, har ni alla skyhög förbränning?
Visst, man blir ju mätt på att "proppa i sig 1 kg potatis och 1 kg kyckling", men det är ju just sådana fjanterier jag vill komma ifrån på bulk. Har redan ersatt allt ris med bönor, vilket känns förjävla tråkigt, för att riset mättar för dåligt. Och 1 kg kött om dagen har jag helt enkelt inte råd med.

Tips från coachen?
brunsåsen är inte uppkopplad   Svara med citat