Visa ett inlägg
Gammal 2014-12-10, 07:30   #497
EnergiÖverskott
Registered User

Reg.datum: Jan 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Träningsplanering 08/12-2014

Kände att jag behöva planera träningen framöver då friskis öppentider bli sämre ju närmare julen och det nyöppnad form city har öppet hus till den 21 december. Det är ett stort populärt och coolt gym, känner att det skulle vara häftigt att träna där, särskilt med lite polare - blir nog lite disco sista veckan där. Känner att det kan behövas och vara lite kul.

Eftersom den nya träningsperioden är en 6-veckors period så får jag nog köra en 6 pass innan nyår för att sedan fortsätta efter. Jag kommer de dagar jag kan köra lite fritt också då gymmen inte har så bra öppentider som sagt. Spånar på halvkroppspass. Tycker det kan bli lite kul också, man liksom kör på igen efter nyår. Vet inte om det är dumt, men tror det kan vara bra för psyket att köra lite som man känner också.

Vecka 50:
08/12 - Konditon/vader/traps
09/12 - Helkroppsp pass A ( Träningsperiod 3 fas B )
10/12 - kondition/vader/traps
11/12 - helkroppsp pass B
12/12 - Disco på form city (nyöppnat gym i stan, populärt - öppet hus.)
13/12 - vila, spelning på loppmarknad & kompishäng
14/12 - Helkropp pass C på friskis

Vecka 51:
15/12 - Kondition/vader/traps
16/12 - Helkropp pass A
17/12 - Kondition/vader/traps
18/12 - Helkropp pass B
19/12 - Kondition/vader/traps
20/12 - Helkropp Pass C
21/12 - Fripass sista öppet hus dagen på form city, underkropp kanske?

( Skulle egentligen vilja styrketräna mer denna vecka då ist för kondition för att det är öppet hus som sagt 2 gånger om året på detta gym, men vill inte riskera att det ska påverka helkroppspassen. Om det nu gör det? Synpunkter? ).

Vecka 52:
22/12 - överkropp friskis
23/12 - underkropp friskis
24/12 - Vila alternativ 1h "julspinning" på friskis ( säkert övrig aktivitet )
25/12 - Vila alternativ 1h "julgympa" på friskis ( säkert övrig aktivitet )

EFTER JUL:

Alternatv 1:
26/12 - Pass A
27/12 - Kondition osv
28/12 - Pass B
29/12 - Upper
30/12 - Lower

Alternativ 2:
26/12 - Upper
27/12 - Lower
28/12 - Upper
29/12 - Lower
30/12 - Upper/helkropp/disco idk..

Alternativ 3??

31/12 - Fest!!!!

Vecka 1:
1/1 - Vila antar jag :P
2/1 - Pass A eller C om alternativ 1 görs på ovanstående.

Och så vidare.

Tycker detta upplägg känns rätt bra. Försöker hålla mig inom några gränser i alla fall. Hade först någon tanke om något helt annorlunda i med form citys öppet hus från 08-21 december ( typ split ) ... Men sen kom jag tillbaka till lite relevanta tankar om att det inte är någon idé att hålla på så och att man försöker hålla sig till schemat även om annat är lockande nu när det är öppet hus en lång period. Ni förstår säkert.

Efter jul har jag inte riktigt kommit på hur jag ska göra. Kör det som känns bäst helt enkelt.

Är ganska mån om planering. Tycker det är viktigt

Är det bara jag som reagerar på detta? Mer maniskt och tvångsmässigt blir det väl knappast. Kondition varannan dag och aldrig någon vila? Du tom planerar in "hänga med vänner" men, enbart en dag. Det här är ett schema för någon med en stark fysik eller en elitidrottsman. Inte för någon som fortfarande kämpar mot låg kroppsvikt och matproblematik.

Du gjorde som jag för många årsedan: började i fel ände. Du skulle ha löst din problematik med mat till 150% innan du börjat träna för, du har bytt ett stört beteende mot ett annat.

Var jävligt hoppfull ett tag men, nu känns det som att det kommer att gå åt helvete så jag håller mig från denna journalen ett tag. Inte för att vara dryg, utan för att tendenserna är riktigt oroande och ger mig oerhört dåliga vibbar.

Lycka till!
EnergiÖverskott är inte uppkopplad   Svara med citat