Träningsplanering 08/12-2014
Kände att jag behöva planera träningen framöver då friskis öppentider bli sämre ju närmare julen och det nyöppnad form city har öppet hus till den 21 december. Det är ett stort populärt och coolt gym, känner att det skulle vara häftigt att träna där, särskilt med lite polare - blir nog lite disco sista veckan där. Känner att det kan behövas och vara lite kul.
Eftersom den nya träningsperioden är en 6-veckors period så får jag nog köra en 6 pass innan nyår för att sedan fortsätta efter. Jag kommer de dagar jag kan köra lite fritt också då gymmen inte har så bra öppentider som sagt. Spånar på halvkroppspass. Tycker det kan bli lite kul också, man liksom kör på igen efter nyår. Vet inte om det är dumt, men tror det kan vara bra för psyket att köra lite som man känner också.
Vecka 50:
08/12 - Konditon/vader/traps
09/12 - Helkroppsp pass
A ( Träningsperiod 3 fas B )
10/12 - kondition/vader/traps
11/12 - helkroppsp pass
B
12/12 - Disco på form city (nyöppnat gym i stan, populärt - öppet hus.)
13/12 - vila, spelning på loppmarknad & kompishäng
14/12 - Helkropp pass
C på friskis
Vecka 51:
15/12 - Kondition/vader/traps
16/12 - Helkropp pass
A
17/12 - Kondition/vader/traps
18/12 - Helkropp pass
B
19/12 - Kondition/vader/traps
20/12 - Helkropp Pass
C
21/12 - Fripass sista öppet hus dagen på form city, underkropp kanske?
( Skulle egentligen vilja styrketräna mer denna vecka då ist för kondition för att det är öppet hus som sagt 2 gånger om året på detta gym, men vill inte riskera att det ska påverka helkroppspassen. Om det nu gör det? Synpunkter? ).
Vecka 52:
22/12 - överkropp friskis
23/12 - underkropp friskis
24/12 - Vila alternativ 1h "julspinning" på friskis ( säkert övrig aktivitet )
25/12 - Vila alternativ 1h "julgympa" på friskis ( säkert övrig aktivitet )
EFTER JUL:
Alternatv 1:
26/12 - Pass A
27/12 - Kondition osv
28/12 - Pass B
29/12 - Upper
30/12 - Lower
Alternativ 2:
26/12 - Upper
27/12 - Lower
28/12 - Upper
29/12 - Lower
30/12 - Upper/helkropp/disco idk..
Alternativ 3??
31/12 - Fest!!!!
Vecka 1:
1/1 - Vila antar jag :P
2/1 - Pass A eller C om alternativ 1 görs på ovanstående.
Och så vidare.
Tycker detta upplägg känns rätt bra. Försöker hålla mig inom några gränser i alla fall. Hade först någon tanke om något helt annorlunda i med form citys öppet hus från 08-21 december ( typ split ) ... Men sen kom jag tillbaka till lite relevanta tankar om att det inte är någon idé att hålla på så och att man försöker hålla sig till schemat även om annat är lockande nu när det är öppet hus en lång period. Ni förstår säkert.
Efter jul har jag inte riktigt kommit på hur jag ska göra. Kör det som känns bäst helt enkelt.
Är ganska mån om planering. Tycker det är viktigt