Visa ett inlägg
Gammal 2014-10-24, 11:17   #591
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Datum: 2014-10-23
Tid: 18:00 - 19:30
Plats: Kibo

Kommentarer

Då DHL har bestämt sig för att ha sitt uthämtningsställe på en butik som inte har öppet senare än 19:00 och stängt på söndagar så fick jag strunt i onsdagens bänkträning för att hinna hämta ut paketet innan det skickas tillbaka. Inte så lite irriterande kan jag tillägga. Fördelen var att jag var pigg i axlarna lagom till kendoträningen, alltid något. För egen del så var det fortsatt fokus på fotarbetet. Det var tur eftersom armarna nästan kände bortdomnade, det tog riktigt länge innan jag kände var jag hade min shinai.

Dagens waza var men-nuki-do vilket är något som jag har försökt smyga in allt mer. Problemet är att jag inte är niog snabb eller rapp i handlederna, så antingen blir det en bra träff fast kaeshi-do eller nuki-do med klen träff. Fast egentligen så gör jag ingen skillnad på det två teknikerna när det väl är keiko. Jag siktar på att göra en nuki-do med ett nog stort hugg för att fungera som kasehi-do. Men det var lite blanda kompott. Mot vissa gick det bra och mot vissa dess då sämre. handlar om avstånd och tajming, precis som allt annat i kendovärlden. Precis som sist så hade vi ett inslag av kakari-geiko med sex mottagare med olika tekniker som skulle göras. Dagens mest lyckade tekniker var, suriage-kote, men-nuki-men med tai-sabaki och seme-kote.

På lördag så kommer jag vara ansvarig för att hålla en demonstration och ett prova-på-tillfälle ute på Östasiatiska museet. Det är en del av deras höstlovsspecial. Det ska bli intressant och lite nervöst. Jag representerar ju trots allt både klubben och sporten. Det gör att jag kommer träna bänkpress fredag och marklyft lördag. Eftersom det är höstlov nästa vecka så blir det ingen kendoträning vilket gör att jag inte behöver oroa mig för att vara sliten på måndag.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat