Citat:
Ursprungligen postat av Tap3worm
Hej!
Jag och min sambo har tänkt köpa en bättre begagnad bil. Vi har kikat på bilar i storlekarna Audi A3, Volkswagen Golf, Renault Clio, Opel Astra eller liknande.
Även om vi båda gillar bilar som går fort med mycket hästkrafter är vi nu mer ute efter komfort och lite lull-lull. Vi var först helt inställda på Golfen men har nu mer och mer börjat kika på Opel Astra (inte kombin). Börjar inse att man får en betydligt nyare och fräschare Astra med lite skön utrustning för samma peng som en lite äldre Golf utan något speciellt. Tanken är väl också att kunna byta upp sig om några år när jag har studerat färdigt.
Budgeten ligger väl kring 100-130 k.
Allmänt alltså, har ni några tips på en bättre begagnad bil i den storleksklassen som nämndes?
Och framförallt Astran, någon som har något att säga om den? Är det en ok bil eller är det bara skrot? Finns det bättre varianter i liknande, lite lägre prisklass?
Tack på förhand!
Tapeworm
|
Varför inte en Audi A4?
http://www.blocket.se/landskrona/Aud....htm?ca=11&w=3
Kollade inte så noga, kanske finns med lägre mil/billigare/mer utrustning dessutom.