Ämne: Mer kött
Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-23, 08:39   #152
nHz
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
2014-09-23 - Pass B (Böj-Militärpress-mark)

Jag har fusktränat annat utan att regga passen här.

Under sommaren har jag lärt mig att springa barfota (läste boken Born to run). Kanske kan tyckas konstigt/annorlunda men det är faktiskt riktigt skönt. Jag har länge varit emot fivefingers-skor (vet inte riktigt varför) men har nu köpt ett par egna som jag kommer att använda när mörkret faller in. När det är ljust ute går det bra att springa helt barfota, då kan man akta sig för de största stenarna (och annat vasst) men när det blir mörkare är det svårare och då hjälper sulan, utan att ta bort barfotakänslan. Testa ska ni får se MEN gör det försiktigt i början. Max 5 minuterspass var annan dag i en vecka, sedan kan man successivt öka tiden till 10 min, 15 min…osv. (jag gjorde det stora misstaget att springa 1.5 mil på fösta passet, gissa om fötterna sa ifrån dagen/veckan/månaden efter. )

Nåväl, äntligen dags för styrketräning och äta upp sig. Jag har tappat ner till ca. 80 kg nu och vill ta mig upp med ett lugnt tempo.

Jag kör på med styrka mån-ons-fre så länge jag känner att det fungerar bra. Kommer nog att lägga in lite löpning fortfarande då det är fint väder.

Böj
3x10x40

Militärpress
3x10x25

Marklyft
3x10x50

Kommentar
Väldigt lätt pass och nu gäller det att inte börja för hårt så man går in i väggen. Det är lätt att tro att man är där man slutade. Kommer att köra så här i 4 veckor.

Efter det funderar jag på att bli medlem i en närliggande atletklubb där jag kan träna på morgonen innan jobbet. Problemet är dock att jag inte känner någon där och för att kunna bli medlem ska man bli rekommenderad.

Skönt att komma igång igen.