Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-09, 10:22   #11
JP Morgan
Registered User

JP Morgans avatar

Reg.datum: Apr 2013
Låter som du eventuellt legat lite för lågt lite för länge? Jag hade samma problem förut då jag gått ned i vikt på ett stort underskott.

Jag gick upp direkt när jag käkade och kunde aldrig gå ner under en viss vikt trots massivt underskott och kolhydratsfri kost. Lösningen var att lägga sig högre och börja bygga tills kroppen anpassat sig till ett högre intag.

Ja, jag blev tjockare och vikten ökade snabbt första månaden, men muskelmassan ökade betydligt. När jag sedan deffade behövde jag bara tappa betydligt kilon än jag trodde för att se bra ut pga muskelmassan (givetvis).

Antingen satsar du långsiktigt och gör som mig, det tar bara 5-6 månader extra, eller så kör du på en kortsiktig (lite mer dumdristig) lösning - med tanke på att det snart är sommar och jag vet exakt hur jag tänkte i din sits förr i tiden så gissar jag att det är en sådan du är ute efter just nu - så skulle jag väl eventuellt rekommendera VLCD eller liknande kost under en kortare period för att se att du kan ta dig nedåt i vikt.

Citat:
Ursprungligen postat av hoffmetal Visa inlägg
81 kg på 178 cm låter väl rätt idealt enligt mig? Kör du ingen styrketräning eller så? Har läst, här kolo bla, att det är optimalt att köra intensiv styrketräning under deff. Kanske ska testa?
Vet inte om intensiv styrketräning är mest opti för deff, men ja, kortare träningspass är nog att föredra och då kanske man kan påstå att ökad intensitet är en faktor

Senast redigerad av JP Morgan den 2014-05-09 klockan 10:23.
JP Morgan är inte uppkopplad   Svara med citat