Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-04, 10:00   #1
Holmfrid
Registered User

Reg.datum: Oct 2013
Hjälp med att få i sig tillräckligt med kalorier när man jobbar

Hej!

Jag är en 19 årig kille på 73kg och 177cm som har bulkat sedan Augusti 2013. Jag började på 64kg och har därför gått upp ca 9 Kilo sedan dess. För en månad sen fick jag ett jobb där det är svårt att fixa iordning bra måltider då jag egentligen bara har en lunchrast på en 8-timmars dag.
Jag tar 5-10 minuters rast på förmiddagen och eftermiddagen för att få i mig något men jag har svårt att hitta något som räcker till som går att käka snabbt.
Jag började med Probite FX, vilket fungerade bra men har inte tillräckligt med kalorier för mig. Jag har inte rört mig i vikt sedan en månad tillbaka och jag misstänker att det är mina kaloriintag som är boven.

nedan är mitt nuvarande matschema:

Frukost:
smoothie innehållande:
2 råa ägg
100g Kesella lätt
1-1.5dl havregryn
1 banan
0.5 dl blåbär
2 dl mjölk

förmiddagsmellanmål:
Probitefx

Lunch:
80g couscous
150-200g kyckling
15-25g olivolja

mellanmål(LEDIG DAG):
smoothie innehållande:
2 råa ägg
100g Kesella lätt
1-1.5dl havregryn
1 banan
0.5 dl blåbär
2 dl mjölk

mellanmål(JOBB):
probitefx

postWO:
1DL oblandad svartvinbärssaft
30g Whey

middag:
80g couscous
150-200g kyckling/fisk/nöt
15-25g olivolja
eventuell mjölk

Kvällsmat:
4dl mjölk
30g kasein

innan läggdags:
4dl mjölk
30g kasein

som ni ser så tror jag att jag behöver fixa mellanmålen på jobbet bättre. Jag funderar på att ta med mig gainer utblandad med lite whey eller kasein för att öka proteinmängden utan att öka kolhydraterna alltför mycket.

Jag lyfter 4-5 gånger i veckan och kör riktigt hårt, mycket hårdare än när jag började förra året, så jag tror jag även gör av med mycket mera kalorier nu när jag tränar jämfört med tidigare under bulken.

Jag vill nå upp till 75 innan jag börjar deffa, och nu när sommaren kommer krypande så börjar jag bli lite orolig att jag inte kommer hinna nå det.

Några idéer?
Holmfrid är inte uppkopplad   Svara med citat