Visa ett inlägg
Gammal 2014-04-27, 23:22   #87
Marsus
Registered User

Marsuss avatar

Reg.datum: Oct 2013
Summering vecka 17 (4 to go, TRE veckor kvar!!)
Peak1. 14h15. TSS 780.

Måndag: Cyk 3h, NP211w, hr128. Bricklöp, 1h05 @4:46 kuperat, hr140
Tisdag: Sim 0h30. Teknik och lite speedövningar
Onsdag: Cyk 5h, NP196w, hr122. Bricklöp 0h25 teknik
Torsdag: Vila. Skippade simpasset, plöjläste spanska Triatlon istället.
Fredag: Cyk 1h40, NP205, hr119. Bricklöp 0h30 @4:35 kuperat, hr141
Lördag: Cyk 2h, NP204, hr118. Var tvungen att skippa brickpasset …
Söndag: Familjehäng. Resdag. Vila

Första ”högvolyms”-veckan av två. Känns helt ok efter en 14 timmarsvecka och jag är inte särskilt sliten men så har jag ju kört nästan enbart zon2 intensitet (iaf på cykeln) och det blev dessutom två vilodagar så jag går in i nästa högvolymsvecka med viss förväntan. Vissa tycker nog att man ska chilla ner på volymen så här nära på tävling men jag behöver lite mer volym på raceintensitet så jag risken. Och jag behöver börja kunna simma

Måndagsbrickpasset kändes helt ok även om pulsen var lite högre än förväntat på cykeln, men sen på löpningen studsade jag fram som på fjädrar så det var nästan chockerande lätt att hålla ett acceptabelt tempo. Rejuvenerad efter de tre tidigare dagarnas vila? Duno but I´liked it!

Hade dessvärre lite oflyt i slutet av veckan pga mer el mindre akut påkommen tidsbrist och det gick ut över bricklöpningen både på fredan och lördan – var tvungen att korta ner fredagspasset och helt skippa lördagspasset. Känns dock som om jag idag har ben för bortåt 30km efter Lanzacyklingen och det får helt enkelt duga i år, får räkna med en hel del gång sista 10-15km. Sjukt risig inställning men jag skyller på sen anmälan, lite strulande vader tidigare och på det lite dålig planering.

Hade tänkt köra två el tre simpass men det blev bara ett teknikpass. USCH. Torsdagspasset föll bort liksom lördagspasset. Nu blir det två veckors simcamp innan sista raceveckan. Hoppas på mirakel.

Cyklingen känns dock helt ok, även om jag hade hoppats på att kunna ha ett högre endurance-tak. Får se hur kroppen reagerar de kommande två veckorna men marschwatt ser ut att bli kring 200w, AP strax under, NP strax över, tak på 215w. MEN jag går mer på RPE och HR. Nu på träning lite mer wattbaserat än på raceday.

Hasta pronto