Citat:
Ursprungligen postat av Felicia29
Haha fast då tänker jag ju fel.. Var otydligt skrivet av mig. Det jag menar är att det inte känns som att jag förbränner den där chokladkakan av att promenera ett par timmar. Menar att det hade varit bättre att skippa chokladkakan och promenaden om man vill ner i vikt och måste välja mellan de alternativen?
|
Det dåliga är i så fall promenaden, inte chokladkakan. Själva chokladkakan behöver inte förstöra någonting (jag äter själv godis, chips, pizza osv varje vecka och har för närvarande en kroppsfettprocent på under 7) däremot kan man tycka att två timmars promenad både tar orimligt mycket tid i anspråk och eventuellt stör annan träning som är viktigare för att bevara muskelmassan.
Om du tycker att det är värt det kan du äta choklad varje dag och fortfarande hålla vikten, eller gå ner i vikt. Du får bara äta mindre av något annat eller röra på dig mer. Men som Beemel skriver ovan så kan det ju bli knepigt att få i sig alla vitaminer och mineraler om man äter alldeles för lite utöver chokladen.