Visa ett inlägg
Gammal 2014-01-08, 14:47   #12
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
10km 1:03:55

Egentligen var planen en lugn återhämtningsrunda om cirka 5km idag men benen var tokpigga så det fick bli en rask mil istället. Det måste vara solskenet som gör det, jag kände mig väldigt pigg och alert idag trots gårdagens runda.

Vi får väl se hur det här påverkar min idé om ti 10, ons 5 och tors 10km. Det sprack ju iofs redan igår när jag sprang ~12 istället, men jag kör lite på känn så får vi se. Är jag sugen på lite lugnt och längre kanske jag tar rundan över Barkarby, den är 15km. Annars får det väl bli en 12:a till, eller milen. Är vädret vackert vet man aldrig vad det blir av det verkar det som.

Vågen stannade på 63,1kg i morse, det är -2kg sen jag började för 8 dagar sen, mycket lär vara vatten. Men det är fortfarande två kilo närmare målet. Sub60 är närmare än någonsin.

I helgen springer jag Stadion Marathon och halmarathon (halvan) som träningspass. Det blir trevligt med omväxling. För det mesta springer jag själv så det ska bli skoj med lite sällskap för en gångs skull! Halvmarathon räcker som träningspass, så kör jag ett kortare återhämtningspass på söndagen för att skaka liv i livsandarna igen om det behövs.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tempo3.JPG (51.5 KB, 14 visningar)