Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-30, 10:33   #6
ManU77
Registered User

Reg.datum: Nov 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Småbarnsmamma Visa inlägg
Tjej, 35, fick barn för 16 veckor sen, i pinsamt dålig form. Ca 20 kgs övervikt, trots att jag levt på rätt bra kost (just det, jag är dessutom diabetiker ) och hade en hel hundflock att jaga runt på under graviditeten.

Så här ser motionen ut per dag: minst 1 timmes promenad i skapligt tempo, (andfådd, men inte så jag ramlar ihop) plankan 1-2 minuter, har precis avslutat knäböjsutmaningen på Facebook (100 st sista två dagarna, tänkte börja om med utmaningen imorgon igen), och 15-60 minuters crosstrainer.

Jag har inte tillgång till gym, dock har jag en skivstång.
Tips, råd? Jag bygger lätt muskler och har inte förlorat så mkt muskler direkt på sista, däremot är jag ju två storlekar större än vad jag ska vara.

Jag ammar för tillfället, så att lägga sig på kaloriunderskott är väl bara att glömma. Ska jag dela upp träningen på flera gånger om dagen? Träna mer, träna längre?
Jag har oerhört svårt för att gå ner i volym, sista gången jag gjorde det jobbade jag på ett jobb där jag lyfte 20 kgs vikter oavbrutet från mark till stapel, 8 timmar nonstop om dagen.

Ja, jag är desperat.
Hur äter du? Som diabetiker, oavsett om det är typ 1 eller typ 2, bör du äta riktigt strikt lågkolhydratkost. Du kanske redan gör det?

Om inte, tänk på att ditt behov av mediciner drastiskt kan minska om du inte äter kolhydrater. Ta hjälp av din läkare så det blir rätt.

Lågkolhydratkost är det enda sättet för en diabetiker att kontrollera sin sjukdom och slippa drabbas av komplikationer på längre sikt.
ManU77 är inte uppkopplad   Svara med citat