Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-27, 08:53   #129
Bubblan84
Registered User

Bubblan84s avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
hoppas det är bättre med dig mannen, otäckt! :/ jag hade en historia i somras med pwon Jacked xx-superior jag tog efter en jobbigt dag på sommarjobbet. tog vanliga dosen och en mugg kaffe, satan vad det tog.. satte mig på gymcykeln och kunde helt seriöst inte sluta trampa, kände att hjärtat gick i 200... så jäkla otäckt.

är det någonting du inte kan käka/får käka pga dina problem med sköldkörteln? :/
Jodu! Det jobbiga är inte hjärtklappning, sånt kan jag tycka är skönt men när kroppen blir som gelé och det som bränner i bröstet då vill man bara bort från sin kropp!
Ja, PWOs kan vara luriga det blir ju en extra stress på kroppen så efter långvarigt bruk kan man få liknande symptom. Ungefär som det jag upplevde igår.

Egentligen inte men jag är med i en del sköldkörtelforum och det är mycket broscience, eller det är mest kvinnor som drabbas av sjukdomen så mest sisscience kanske! Många med just sköldkörtelproblem verkar må mycket bättre om de utesluter gluten och snabba kolisar. Testade lite LCHF-liknande förra året och det kändes möjligen lite bättre, men det känns som att jag presterar bättre med mer kolhydrater så jag la det åt sidan.
Gluten verkar enligt vissa studier likna sköldkörteln (eller hormonet T4) och har man oupptäckt glutenintollerans eller glutenkänslighet så kan immunförsvaret vända sig mot sköldkörteln och "käka upp" den. Under tiden den käkas upp kan man gå i perioder med över och underproduktion, sköldkörtelhormoner läcker ut med ojämna perioder så man kan ibland vara speedad och varm osv och ibland trött och seg. Grym sjukdomskänsla i båda fallen iaf, har troligen pendlat en hel del upp och ner när jag var yngre och alla trodde att jag var hypokondriker då jag hade såna skumma symptom som ingen trodde på.
Glutenkänslighet kan sällan påvisas på prover tydligen och har man sköldkörtelsjukdom kanske man ska skippa gluten då (även sköldkörtelsjukdom kan ta 10-15 år innan det syns på prover tog 11 år för mig att få diagnos).
Inte så lätt dock då bullar och allt möjligt är så gott och glutenfria sådana kostar skjortan!
Läkare har dock inte gett mig några restriktioner så allt sånt är ren bro(sis)science känns det som.
"ska du sporta utan kavaj? är du gheeyy eller?"
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Formpolisen på youtube brände hela proppskåpet och långa var köerna bland de som skulle lära far göra barn.
Min journal

Senast redigerad av Bubblan84 den 2013-11-27 klockan 09:02.
Bubblan84 är inte uppkopplad   Svara med citat