Tjena!
Efter många månaders häng här på kolozzeum och styrketräning i 1 år så har jag äntligen bestämt mig för att starta en journal. Främst för att bokföra mina pass och se till att jag lyfter mer och inte mindre med tiden.
Lite om mig: Jag är i skrivande stund 17 år (18 år i januari, alltså 96:a).
Bor i nordvästra Skåne, i Båstad. Pluggar naturvetenskap. Intresset för styrketräning har alltid funnits lite där, då min syrra jobbar på ett gym som PT och lite allt möjligt. Hon fick mig att börja gymma för kanske 4-5 år sen, men det var först för 1 år sen som jag började få ett större intresse för det. Hade bara kört helkroppspass tills då och hade inte en aning om vad proteinsyntes, anabolism, katabolism etc var för något. Men då, för 1 år sen, hittade man kolozzeum och då började träningen ta fart.
Kör för tillfället tri-phase och är inne i vecka 2 på fas 2. Körde innan ett schema jag själv snickrat ihop, där jag körde dropset med powersets till failure. För hög volym och intensitet under hela sommaren från kanske april, så några resultat uteblev och jag har möjligtvis sänkt mig i marklyft. Kan också tillägga att jag har tänkt så förr att jag inte skulle köra böj, därför att de skulle sabba för mina marklyft och jag är därför värdelös i knäböj.
Då jag är lat har jag aldrig riktigt räknat kalorier, brukar bara vara att äta mycket kött men att jag äter tills jag blir mätt, helt enkelt.
Längd då och nu: 177 cm, korta föräldrar.
Vikt Augusti 2012: ca 68 kg, ganska normalbyggd.
Vikt 5/11-2013: morgonvikt på runt 83 kg.
Stats i de 3 stora augusti 2013:
Bänkpress: 8-10x50 kg
Marklyft: 8x80-90 kg
Knäböj: Körde knappt, men typ 6x50 kg
Stats i de 3 stora:
Bänkpress: teoretiskt 105 kg, endast testat 100kg.
Marklyft: 150 kg i början av sommaren
Knäböj: 6x80kg
Mål med träningen till nyår:
Bänkpress: 110 kg
Marklyft: 160 kg
Knäböj: 110 kg
Lite allmänna mål:
- Ha riktigt jävla kul
- Bli stor och grov - spartansk
- Få en god hälsa
- Ja, att bara vara stark helt enkelt

Anledningen till rubriken är ju då att pappan min har sagt att min farfar (som var bonde) kunde lyfta 300 kg i varje hand från marken till att han sträckte på benen. Jag har dock själv aldrig sett det då min farfar var död innan jag föddes, men det är ju en helt sjuk styrka om det skulle stämma. Så det är vad jag strävar mot! Samt en pappa som är snickare som också varit väldigt stark under sina dagar.
Jag tar gärna emot kritik och feedback, lite därför jag också skaffar en journal!